REKLAMA

kampan_vidis_meSlavnostním předáním cen vyvrcholí ve čtvrtek 25. listopadu 2010 preventivní kampaň „Vidíš mě?“ zaměřená na propagaci používání reflexních prvků na oděvech malých dětí a školáků. Šeky na zakoupení školních pomůcek předá vedení města ve společenském sále Šmidingerovy knihovny té školní třídě nebo mateřské škole, která se nejvíce „rozsvítila“ právě reflexními prvky na oděvech a doplňcích, které děti nosí.

Kampaň „Vidíš mě?“ je součástí projektu, který připravilo Zdravé město Strakonice. Kampaň samotnou realizovalo ve Strakonicích Mateřské centrum Beruška. Inspirací autorce Jaroslavě Mrůzkové byla podobná aktivita města Kroměříž. „Děti jsou na silnicích ohroženy víc, než ostatní chodci, proto jsme se zaměřili na zvýšení bezpečnosti dětí v silničním provozu. Akce by měla především zvýšit povědomí o významu reflexních prvků na dětském oblečení a doplňcích,“ říká koordinátorka kampaně Jitka Vápeníková z MC Beruška a dodává: „Před zahájením kampaně jsme oslovili všechny strakonické mateřské a základní školy s dotazem, zda by měly zájem se aktivity zúčastnit a žádná nás neodmítla.“.

Kampaň byla vyhlášena v mateřském centru 17. září 2010 - přítomné maminky, které vozí své děti ještě v kočárcích, získaly základní informace a reflexní nálepku na kočár. Dále se aktivity soustředily na rodiče předškoláků a mladších žáků základních škol. „Ve školách se rozdávaly informační dopisy, jejichž součástí byly také reflexní doplňky. Ty obdržely všechny děti mateřských škol a žáci prvních až třetích tříd,“ vysvětluje průběh kampaně Vápeníková. Školy byly rovněž informovány o pravidlech soutěže.

Koncem října se ve školkách sčítaly reflexními prvky označené dětské bundičky. Mateřskou školu Holečkova 43 s největším procentem takových svršků čeká odměna. Současně také na základních školách proběhla soutěž o nejzářivější třídu, kdy se hodnotil počet reflexních prvků na dětském oblečení a doplňcích v jednotlivých třídách. Vítězné 1.A a 2.A ze ZŠ Povážská a 3.D ze ZŠ Dukelská budou odměněny při slavnostním vyhlášení soutěže.

Akce je součástí projektu Strakonice – město přátelské občanům, který zahrnuje i další aktivity zaměřené na bezpečnost dopravy (například používání cyklopřileb při jízdě na kole, propagace přezouvání pneumatik na zimu…). Projekt byl podpořen z Revolvingového fondu MŽP ČR.
REKLAMA